Monday, March 18, 2013

Siapakah diri ini?

Salam... siapalah diri ini, di saat mata2 mnangis rindu pd Ilahi aku msih dlm kelalaian, di saat org lain bersuara mengagkat keadilan aku terdiam kaku, di saat shbat2ku lantang berdendang lagu dakwah dan tarbiyah, aku msih lagi membisu... lemahnya aku tak berdaya menyumbah keringat tak punya apa yg dpt menjdi bukti cinta pd-Nya di akhirat kelak... moga coretan ini bisa menjadi saksi kelemahan dri ini menggapai mimpi... mimpiku bukanlah mimpi indah manusia mimpiku bukanlah punya wajah2 ceria tersenyum mesra di kelilingi keluarga bhgia... mimpiku mimpi derita di mata duniawi namun ia mimpi terindah buat dri ini... mimpiku ingin syahid di jalanya ingin syahid di tngan musuh yg pling kuat... agar ia menjadi saksi cintaku kelak... nmun lyakkah aku utk bermimpi sbegitu spt pra shbat kerna imanku hnyalah seperti zahrah yg tiada nilai jika dibandingkan dgn Para Shbat... Hina dan lemahnya dri ini... Siapakah dri ini di sisi Ilahi di sisi Nabi Muhammad SAW... dan siapakah pula drimu di sisi-Nya, jom kita ketuk pintu hati sbelum mlaikat maut dtg mnemui kita...




(Coretan dlm mood ksedihan teramat-Bertukar Naqibah dan terpaksa memilih antara dakwah ammah dgn dakwah n tarbiyah yg lbih berfokus)

Semoga pilihanku ini bukan mgikut emosi nmun mngikut firasat hati yg lhir dr ilham Ilahi wlaupn ku tahu hati ini blum ckup suci utk mendpt Nur Ilahi dlm stiap tingkah lkuku namun ku harp Dia tidak pernah mninggalkanku.... Don't ever let me go all by myself please bring me to the right path of life ( towards Ur Nur Hidayah)

No comments:

Post a Comment