Tuesday, October 30, 2012

Ya Allah tenangkanlah hatiku ini



Ya Allah tenangkanlah  hatiku
tika aku senang atau susah
bersihkanlah hatiku
sucikanlah ia dengan nur hidayah-Mu
jgn Engkau birkan ia hitam dan kotor
dengan debu-debu dosa
dengan sifat-sifat jahiliyyah yg tersembunyi
hanya kau yg tahu bagaimana keadaan hatiku
aku pasti tika ini
hatiku sedang tenat, sarat
dengan titik-titik hitam mazmumah
yg semakin menebal

ampunkan aku wahai tuhanku
maafkan aku wahai hatiku
kerna diri yg hina ini telah mengotorkan hatiku ini

Ya Allah setiap kali aku menyesali
akan khilafku ini
maka aku
selalu meminta agar diberikan hati yg baru
kepada insan faqir ini

namun aku bimbang
pabila kau berikan aku hati yg baru
aku hanya akan mengotorinya semula

akhirnya aku hanya akan
mengundang kemarahan dari-Mu Ya Rabb

kini baru aku sedari
sepatutnya aku bersyukur
kerna dikurniakan hatiku

Ya Allah bersihkanlah hatiku semula
dan bantulah aku agar sentiasa
mengingati dan manyebut nama-Mu
wahai kekasih sejatiku
agar hatiku dipenuhi cinta dan nur daripada-Mu
Ya ILAHI

No comments:

Post a Comment