Wednesday, August 25, 2010

Konvensyen Siswa Ikram menyuntik semangat dakwahku

"Kenyataan Hari ini adalah mimpi Semalam"

Salam buat semua sahabiah dan buat ana dan buat blog ana juga(wlaupun blog x leh jwb salam)

kenyataan hari ini adalah mimpi semalam ku. itulah tema KONSIS 2010 yang telah selamat berlangsung di Masjid Negeri Sultan Ahmad Shah Pahang.
program ini ana rasakan sebagai suatu tarbiyah dan penyuntik semangat yang ana cari. sememangnya ana bersyukur kerna Allah masih sudi menegur ana dan mentarbiyah ana tika ana dalam kelalaian wlaupun tanpa dipinta. ana akan terasa amat sedih sama seperti Rasullullah S.A.W. yang mulia yang rasa ditinggalkan oleh Allah yang merupakan kekasihnya yang sejati. sama jugalah keaadaannya dengan ana yang terlalu hina ini jika tatkala ana rasa ditinggalkan oleh Allah ana rasa 1000 kali ganda lebih sedih dari Nabi kerna siapalah ana yang nak dibandingkan dengan diri ana yang hina ini.

namun hakikatnya Allah tidak pernah meninggalkan hambanya hanya hambalah yang rasa kan begitu kerna mengenag diri yang terlau hina ini.

berbalik kepada Konsis sememangnya pelbagai perkongsian dan stategi dakwah serta tarbiyah yang dikongsi oleh para Ustaz/Ustazah serta ukhti2 dan akhi2 seagama yang ana rasakan amat bermanfaat dan mamberi kesan yang membekas pada hati hingga ana terpanggil untuk mencari mad'u.

sememangnya diri ini hamba yang lemah namun itu bukanlah alasan yang akan menjadikan ana lemah dan hanya mendiamkan diri tanpa melakukan apa2 dan membiarkan masyarakat dan terutamanya anak2 muda, remaja, as-syabab yang sepatutnya menjadi tiang agama ranap, runtuh dan hancur kerna arus globalisasi yang menghentam manusia dan menelan manusia yang alpa dan lalai dengan nikmat dunia tanpa mereka dan kita sedari.

Jadi kita perlulah bangkit dan gigih serta mengambil dan menggengam semangat Rasullullah dlam menyebarkan agama Allah yang merupakan agama yang pertama dan terakhir yang bertakhta di dada dan hati Rasulullah.

apa yang berlaku pada masa kini sebenarnya adalah suatu perkara yang telah diketahui oleh Rasullulah dan para sahabat dan para tabi' tabiin dahulu. mereka telah tahu bagaimana yang akan terjadi dengan umat masa kini.

dengan adanya misi dakwah oleh para2 daie islam pasti kan tertegak semula...

InsyaAllah








3 comments:

  1. nama ana ikram..
    dan ana IKRAM...
    ana join KONSIS Zon Tgh...
    alhamdulillah...
    i'm proud with my name..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wasalam, IKRAM bukan hanya sbg nma namun satu jemaah. Semoga kita bersama memuliakannya dgn semangat n keikhlasan serta roh iman di hati menggembleng amal jamaie utk meggapai syurga Ilahi.

      Delete
    2. InsyaAllah akhi Ikram, smoga drimu dimuliakan oleh-Nya dgn Islam as ur Deen...All the best in D and T...

      Delete